Co je google page rank?
Google PageRank je algoritmus, který Google používá k hodnocení důležitosti webových stránek na základě počtu a kvality odkazů, které na ně vedou z jiných webových stránek.
Koncept je založen na předpokladu, že důležité webové stránky jsou pravděpodobněji odkazovány ostatními webovými stránkami. Každý odkaz z jedné stránky na druhou se považuje za hlas ve prospěch této stránky, ale ne všechny hlasy jsou stejně vážné. PageRank algoritmus váží hlasy na základě důležitosti stránky, ze které odkaz pochází.
PageRank byl jedním z prvních algoritmů, který Google používal k hodnocení webových stránek, a byl jedním z faktorů, který pomohl Google vyčnívat nad konkurencí v raných dnech internetového vyhledávání. Dnes je Google PageRank jedním z mnoha signálů, které Google používá k hodnocení webových stránek, a jeho přesná role a vliv na výsledky vyhledávání jsou méně transparentní.
V roce 2016 Google oficiálně přestal zveřejňovat PageRank hodnocení pro veřejnost, takže přestože Google stále používá PageRank jako součást svého algoritmu pro vyhledávání, hodnocení PageRank nejsou veřejně dostupná.
K tomuto systému neodmyslitelně patří i pojem Page Ranking, což je systém, který vyhledávače používají k hodnocení a řazení webových stránek v jejich výsledcích vyhledávání. Algoritmy pro hodnocení stránek se snaží určit důležitost, relevanci a kvalitu webové stránky vzhledem k konkrétnímu vyhledávacímu dotazu.